منتدى المحقق كونان
عزيزي الزائر/عزيزتي الزائرة
نتشرف بتسجيلك في المنتدى
مع تحيات الزعيم و المحقق كونان


مرحبا بك يا زائر في منتدى المحقق كونان

 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  س .و .جس .و .ج  الأعضاءالأعضاء  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  


شاطر | 
 

 هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
سامي المشكور
مراقب عام
مراقب عام



عدد المساهمات : 23
مستوى نشاط دخوله للمنتدى : -2147481234
معجبون به : 0
تاريخ التسجيل : 11/12/2011
الساعة الان :

مُساهمةموضوع: هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا   الإثنين يناير 02, 2012 4:47 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


طبعا حوالى 95% من المنتدى بيذاكر


ههههههههههههههههه

احب اديلهم شوية نصايح كدة على الماشي

يمكن تنفعهم




المذاكره زى الرقاصه لا حد عارف يلمها


ولا هي بتتهد وتلم نفسه






مازالت النظرات بينى وبين
الكتاب
غير مفهومة
.
.
كل واحد فينا مكسوف من التانى
بس الموضوع دا مضايقنى اوى لأن المثل بيقول :
اللى يتكسف من كتابه ميجيبش منه معلومات


خطوات المذاكرة عند الطالب المصري:
.
.
.
الخطوة الاولي: التفكير في المذاكرة
... تقعدشوية ع الفيس علشان تذاكر بصفاء
.
.
.
الخطوة الثانية:الاستعداد للمذاكرة
تاكل وتشرب شاي وترتب المكتب علشان تذاكر في جو منظم
.
.
.
الخطوة الاخيرة:
النوم وان شاء الله الواحد يصحي بدري بكرة يذاكر لانه تعب النهاردة من كتر التفكير والاستعداد للمذاكرة


كان في دكتورين فى كلية الهندسة قاعدين بيشربو قهوة


الأول بيقول للثاني :

• امبارح وأنا بصحح أوراق الامتحان حصلى موقف غريب جدا !

• خير انشالله ..

• تصور صححت ورقة امتحان طالب أخذ 74 من 100

• أوووف طالب عندك بيوخذ 74 والله غريبة فعلاً

• بس أنا ماسكتش على الموضوع طبعاً

• عملت ايه ؟!

• رجعت صححت الورقة مرة ثانية و شددت التصحيح جدا
نزلت العلامة لـ 64 درجة

• أووووف .. بعد التشديد وأخذ 64 والله مصيبة

• بس هييييه على مين .. رجعت وصححت مرة ثالثة وشددت اووووى
اوووووى .. عصرت العلامات كثير طلعت علامتو 52 .. تصوّر !

• طالب عندك بياخذ بالامتحان 52 .. مستحيل !

• أنا كمان ما اقتنعتش .. قلت أفتح أشوف اسم الطالب
العبقرى ده

• طلع مين ؟

• تصوّر .. طلعت نموذج الاجابة



اماكن الأكثر زيارة بفترة الإمتحانات

- المطبخ وتحديدا الثلاجة

- الحمام وذلك كل ربع ساعة

- غرفة المعيشة من أجل التلفزيون اللي كنت تفتحه بالسنة مرة

- غرفة الضيوف علشان تقعد مع الضيوف مهما كانو
اللي بتطيقه واللي مش بتطيقه

- غرفة النوم وبتتوجه التحديد على السرير للنوم

- بتبقي مدمن نسكافيه وشاي وقهوه

- بتتأمر على البيت لانك الوحيد اللي عندك امتحانات

-بيبقي الحيط منظر طبيعي تتأمل فيه :


المشكله بدأت لما كنت عايزة أذاكر....
و إتحولت لـ مش عارفة أذاكر..
و إتطورت لـ مش لاحقة أذاكر......
و وصلت لــ اللي ذاكر ذاكر



ﺃﻭﻝ ﻣﺼﻴﺒﺔ ﻓﻲ2012
.
.
..
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
. ...
.
.
ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﻧص ﺍﻟﺴﻨـــــﻪ



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كونان
صاحب الموقع
صاحب الموقع
avatar


عدد المساهمات : 389
مستوى نشاط دخوله للمنتدى : 2147486083
معجبون به : 3
تاريخ التسجيل : 19/11/2011
العمر : 51
الموقع : http://conan2012.yoo7.com/
الساعة الان :

مُساهمةموضوع: رد: هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا   الإثنين يناير 02, 2012 4:55 pm

شكرا لك


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://conan2012.yoo7.com
hebara
مشرف
مشرف



عدد المساهمات : 21
مستوى نشاط دخوله للمنتدى : 2147486054
معجبون به : 0
تاريخ التسجيل : 18/12/2011
الساعة الان :

مُساهمةموضوع: رد: هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا   الجمعة يناير 13, 2012 8:26 pm

شكرا لك على النكت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sami almashkur
عضو مشارك
عضو مشارك
avatar


عدد المساهمات : 34
مستوى نشاط دخوله للمنتدى : 2299
معجبون به : 100
تاريخ التسجيل : 08/05/2012
الساعة الان :

مُساهمةموضوع: رد: هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا   الخميس مايو 10, 2012 1:16 pm

ههههههههههههههه

شكرا لك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احلى سنين
مشرفة
مشرفة
avatar


عدد المساهمات : 49
مستوى نشاط دخوله للمنتدى : 2315
معجبون به : 101
تاريخ التسجيل : 10/05/2012
الساعة الان :

مُساهمةموضوع: رد: هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا   الخميس مايو 10, 2012 1:52 pm

شكرا على النكت الرائعة والجميلة



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
هيييييييييس تبقى كويس&& الفاشلين بيذاكرو واحنا معااهم طبعااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى المحقق كونان :: الاقسام الترفيهية :: نكت و ضحك و خنبقة-
انتقل الى: